Search

Current filters:

Current filters:

Refine By:

Search Results

Results 1-10 of 24 (Search time: 0.005 seconds).
Item hits:
  • Article


  • Authors: Vũ, Thị Thanh Hoài (2022)

  • Abstract: With his compositions. Luu Quang Vu has made an important contribution to creating the face and voice of the stage in the 80s. Some of Lun Quang Vu's drama works that have been put into teaching are all good works. However, dramatic text is a type of text with its own specific characteristics. Therefore teaching literary scripts is not an easy job for both teachers and students. Finding an optimal approach is always a problem for every teacher. In order to contribute to improving the teaching effectiveness of Lun Quang Vu's dramatic works, the author studies the contributions of Luu Quang Vu's plays to Vietnamese Theater in particular and to social life in general.

  • Article


  • Authors: Vũ, Thị Thanh Hoài (2022)

  • Abstract: Drama is a general art form, often composed into works to be performed on stage or in cinema. For the drama genre, many teachers still consider it difficult to teach. Drama is written to act, so the object of the drama's description is the conflicts in daily life. To contribute to improving the effectiveness of Luu Quang Vu's drama teaching, the author analyzes conflicts in Lui Quang Vu's plays.

  • Article


  • Authors: Đinh, Thị Hằng (2021)

  • The history of mankind in general and the history of the Vietnamese nation, in particular, have proven that culture has been associated with human life and the development of society. Culture is not only the driving force of socio-economic development but also an influential factor creating the sustainable progress of the country and the nation. During the revolutionary cause of national liberation, under the leadership of the Communist Party of Vietnam, Vietnamese cultural and human factors have always been promoted, generating gigantic strength to defeat all invaders, gain and protect national independence and territorial integrity of the Fatherland.

  • Article


  • Authors: Nguyễn, Ngọc Quý (2022)

  • Facal education is one of the five indispensable educational contents in the training program of each university Including German intellectual, physical, aesthetic, labor In particular physical education aims at physical development and prolonging mon Physical education has a close relationship with other aspects of education. If people are physically weak it is difficult for them to develop comprehensively and contribute to the general development of the whole society. For that reason, physical education has alway respected and taught by educational institutions as compulsory contents Key words. Education physical, university present.

  • Article


  • Authors: Nguyễn, Ngọc Quý (2022)

  • This is an activity to thengthen people physical health contribute to enriching spiritual life, and ople to develop comprehted Therefore, the development of physical training and sports in general and mass sporu in frong s policy and social policy of our Party and State. Along with the goal of strengthening and protecting ties and society sport is also one of the solutions to create cohesion and social support towards the

  • Article


  • Authors: Đinh, Đắc Thi (2022)

  • Mục đích của nghiên cứu là lựa chọn và đánh giá hiệu quả các bài tập nâng cao thể lực cho sinh viên khoa 60 Trường Đại học Văn hóa Hà Nội. Nghiên cứu tổ chức ứng dụng thực nghiệm trên 250 nam, nữ sinh viên khóa 60 Trường Đại học Văn hóa Hà Nội, kết quả nghiên cứu đã cho thấy sau Đi học kỳ thực nghiệm ghi nhận sự tăng trưởng của 2 nhóm sinh viên nam, nữ (tại p<0.05). Tile sinh viên nam và nữ xếp loại tốt, đặt theo tiêu chuẩn thế lực người Việt Nam cùng lửa tuổi tăng lên rõ rệt so với trước thực nghiệm,

  • Article


  • Authors: Đinh, Đắc Thi (2022)

  • Qua nghiên cứu bài viết đã lựa chọn được 18 bài tập để nâng cao thể lực chung cho nam sinh viên Trường Đại học Thái Bình. Việc ung dung các bài tập lựa chọn trên đã có tác dụng nâng cao hiệu quả công tác GDTC ở nhà trường một cách đáng kể. Qua 03 tháng thực nghiệm cho thấy kết quả kiểm tra thể lực chung của ly nam sinh viên khóa 9 sau thực nghiệm cho thấy 22 em ở nhóm thực nghiệm thể lực trung phát triển tốt hơn 2 em ở nhóm đối chứng, sự khác biệt này có ý nghĩa thống kê với p<0.05.

  • Article


  • Authors: Tôn, Thanh Hải (2022)

  • Наше исследование, проведенное на младших школьниках в процессе занятий на уроках физической культурой, позволило диагностировать как познавательный и эмоциональный дефициты, так и мотивационный дефицит. Наблюдение за детьми 7-10 лет на уроках физической культуры показало, что выученная беспомощность возни- при следующих взаимосвязанных событиях: наличие элемента новизны в требуемом действии, опыт повторяющейся неудачи при выполнении попыток, реакция социальной группы на ярко отличающуюся неудачную попытку отдельной личности, а также, неожиданное требование выполнения того или иного задания на оценку.

  • Article


  • Authors: Phan, Hoàng Lan (2022)

  • Quá trình nghiên cứu sử dụng thiết bị đo xung lực SM 103 gồm: 1/ ảo do bơm hơi đến 80 mm thủy ngân, treo lên bao tập; 2/ cảm biển áp suất và tiền khuếch đại; 3/bộ truyền tin hiệu vô tuyến; 4/ bộ thu tín hiệu truyền bằng vô tuyến; 5/ thiết bị ngoại vi, máy tính và phần mềm điều khiển để đánh giá các thông số động só học một số kỹ thuật đấm của VĐV Boxing đội tuyển trẻ quốc gia. Giúp các huấn luyện viên đánh giá kỹ thuật đấm của VĐV Boxing đội tuyển trẻ quốc gia để kịp thời điều chỉnh quá tình huấn luyện cho đối tượng nghiên cứu