Search

Current filters:

Current filters:

Refine By:

Search Results

Results 1-10 of 29 (Search time: 0.003 seconds).
Item hits:
  • Article


  • Authors: Vũ, Thị Thanh Hoài (2022)

  • Abstract: With his compositions. Luu Quang Vu has made an important contribution to creating the face and voice of the stage in the 80s. Some of Lun Quang Vu's drama works that have been put into teaching are all good works. However, dramatic text is a type of text with its own specific characteristics. Therefore teaching literary scripts is not an easy job for both teachers and students. Finding an optimal approach is always a problem for every teacher. In order to contribute to improving the teaching effectiveness of Lun Quang Vu's dramatic works, the author studies the contributions of Luu Quang Vu's plays to Vietnamese Theater in particular and to social life in general.

  • Article


  • Authors: Vũ, Thị Thanh Hoài (2022)

  • Abstract: Drama is a general art form, often composed into works to be performed on stage or in cinema. For the drama genre, many teachers still consider it difficult to teach. Drama is written to act, so the object of the drama's description is the conflicts in daily life. To contribute to improving the effectiveness of Luu Quang Vu's drama teaching, the author analyzes conflicts in Lui Quang Vu's plays.

  • Article


  • Authors: Đinh, Thị Hằng (2022)

  • Căn cứ vào điều kiện thực tiễn của nhà trường về yếu tố cơ sở vật chất, nguồn nhân lực... và một số điều kiện khách quan khác, hiệu quả của các giờ học chính khóa đối với môn học giáo dục thể chất (GDTC) cũng như phát triển thể lực chung cho sinh viên vẫn còn nhiều hạn chế, chỉ đáp ứng được việc tiếp thu kỹ thuật cơ bản. Để nâng cao được trình độ thể lực chung, góp phần nâng cao hiệu quả công tác rèn luyện thể chất nói chung và hiệu quả học tập môn học GDTC nói riêng, đáp ứng mục tiêu đào tạo hiện nay của nhà trường, đòi hỏi sinh viên phải hiểu biết tương đối toàn diện các môn thể thao. Muốn giải quyết được vấn đề trên thì ngoài giờ học chính khóa, việc tổ chức tập luyện thêm ngoại khóa là hết sức cần thiết. Việc lựa chọn các môn thể thao nào phù hợp với điều kiện hiện có của nhà tr...

  • Article


  • Authors: Nguyễn, Ngọc Quý (2022)

  • Facal education is one of the five indispensable educational contents in the training program of each university Including German intellectual, physical, aesthetic, labor In particular physical education aims at physical development and prolonging mon Physical education has a close relationship with other aspects of education. If people are physically weak it is difficult for them to develop comprehensively and contribute to the general development of the whole society. For that reason, physical education has alway respected and taught by educational institutions as compulsory contents Key words. Education physical, university present.

  • Article


  • Authors: Nguyễn, Ngọc Quý (2022)

  • This is an activity to thengthen people physical health contribute to enriching spiritual life, and ople to develop comprehted Therefore, the development of physical training and sports in general and mass sporu in frong s policy and social policy of our Party and State. Along with the goal of strengthening and protecting ties and society sport is also one of the solutions to create cohesion and social support towards the

  • Article


  • Authors: Đinh, Đắc Thi (2022)

  • Mục đích của nghiên cứu là lựa chọn và đánh giá hiệu quả các bài tập nâng cao thể lực cho sinh viên khoa 60 Trường Đại học Văn hóa Hà Nội. Nghiên cứu tổ chức ứng dụng thực nghiệm trên 250 nam, nữ sinh viên khóa 60 Trường Đại học Văn hóa Hà Nội, kết quả nghiên cứu đã cho thấy sau Đi học kỳ thực nghiệm ghi nhận sự tăng trưởng của 2 nhóm sinh viên nam, nữ (tại p<0.05). Tile sinh viên nam và nữ xếp loại tốt, đặt theo tiêu chuẩn thế lực người Việt Nam cùng lửa tuổi tăng lên rõ rệt so với trước thực nghiệm,

  • Article


  • Authors: Đinh, Đắc Thi (2022)

  • Qua nghiên cứu bài viết đã lựa chọn được 18 bài tập để nâng cao thể lực chung cho nam sinh viên Trường Đại học Thái Bình. Việc ung dung các bài tập lựa chọn trên đã có tác dụng nâng cao hiệu quả công tác GDTC ở nhà trường một cách đáng kể. Qua 03 tháng thực nghiệm cho thấy kết quả kiểm tra thể lực chung của ly nam sinh viên khóa 9 sau thực nghiệm cho thấy 22 em ở nhóm thực nghiệm thể lực trung phát triển tốt hơn 2 em ở nhóm đối chứng, sự khác biệt này có ý nghĩa thống kê với p<0.05.

  • Article


  • Authors: Đinh, Đắc Thi (2022)

  • Bài viết tập trung làm rõ thực trạng thể lực nam sinh viên lứa tuổi 18 tại trường Đại học Văn hóa Hà Nội bằng cách tổng hợp và so sánh giá trị trung bình thông qua các Test đánh giá thể lực nam sinh viên khóa 62 lứa tuổi 18 tại trường Đại học Văn hóa Hà Nội với trung bình thể chất Việt Nam (TBTCVN) và theo Quy định về việc đánh giá, xếp loại thế lực học sinh, sinh viên ban hành kèm theo Quyết định số 53/2008/QĐ-BGDDT ngày 18/9/2008 của Bộ Giáo dục và Đào tạo.

  • Article


  • Authors: Tôn, Thanh Hải (2022)

  • Наше исследование, проведенное на младших школьниках в процессе занятий на уроках физической культурой, позволило диагностировать как познавательный и эмоциональный дефициты, так и мотивационный дефицит. Наблюдение за детьми 7-10 лет на уроках физической культуры показало, что выученная беспомощность возни- при следующих взаимосвязанных событиях: наличие элемента новизны в требуемом действии, опыт повторяющейся неудачи при выполнении попыток, реакция социальной группы на ярко отличающуюся неудачную попытку отдельной личности, а также, неожиданное требование выполнения того или иного задания на оценку.