Search

Current filters:

Current filters:

Refine By:

Author

Subject

Date issued

Has File(s)

Search Results

  • previous
  • 1
  • next
Results 1-2 of 2 (Search time: 0.001 seconds).
Item hits:
  • Article


  • Authors: Đặng, Hà Chi; Nguyễn, Anh Tuấn (2019)

  • Derived from identifying the four roles of philosophy in the development of education, the paper addresses the framework for the "triple fields" of Educational science - Philosophy of education - Education (including the theory of ethical education), in which the philosophy of education in particular; thereby defining the content and structure of educational philosophy based on different scientific approaches. All of these arguments are to support the transformation of the teaching model from "impartial" to "constructive", from "focusing on knowledge" to "focusing more on virtue" and and arousing and training capacity for learners.

  • Article


  • Authors: Nguyễn, Anh Tuấn; Đặng, Hà Chi (2023)

  • Báo cáo chính trị tại Đại hội XIII Đảng Cộng sản Việt Nam nêu rõ: "Tập trung hóa và chuẩn mực con người gắn với giữ gìn, phát triển hệ giá trị gia đình Việt Nam trong thời kỳ mới... Từng bước vươn lên khắc phục các hạn chế của con người Việt Nam". Nhiệm vụ đặt ra đã rất rõ ràng là "xây dựng con người Việt Nam thời đại mới, gắn kết chặt chẽ, hài hòa giữa giá trị truyền thống và giá trị hiện đại". Vấn đề là con người Việt Nam mới cần được xây dựng theo những chuẩn mực nào? Con người đó sẽ có những phẩm chất chủ yếu nào? Những giá trị con người truyền thống và hiện đại nào có thể và cần phải cấu thành những chuẩn mực đó. Nói cách khác là cần phải lựa chọn những giá trị nào để đưa vào hệ chuẩn mực con người Việt Nam. Để trả lời những câu hỏi đó, cần rất nhiều những nghiên cứu công phu, ...

  • previous
  • 1
  • next